Mülkiyet devir işlemlerinde yeni dönem

Mülkiyet Devri İşlemlerinde Yeni Uygulama

Ankara (İGFA) – Bugün Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle artık mülkiyet devir işlemleri herhangi bir Tapu Müdürlüğü’nde gerçekleştirilebilecek.

Yapılan yeni düzenlemeyle, 21 Kasım 2023 tarihinden önce düzenlenen vekaletnamelerle yetki alanı dışında işlemler yapılamayacak.

Ayrıca başvurunun alınması, resmi senetlerin hazırlanması ve uygulamaya ilişkin diğer süreçler dijital ortamda yürütülecek.

Ülke genelinde büyük ölçüde elektronik ortamda gerçekleştirilecek olan tapu işlemleri, vatandaş odaklı, hızlı ve güvenli bir şekilde yapılacak.

Farklı birimlerde bulunan tarafların tapu işlemleri için belirlenen kurallar 10. maddeyle belirlendi:

  • Satış, bağış ve mal değişim işlemleri yapılabilir.
  • Satış-ipotek işlemlerinde alıcı ve ipotek lehtarının aynı birimde bulunması koşuluyla, talep tek işlem olarak gerçekleştirilebilir.
  • Tarafların aynı il sınırları içinde farklı birimlerdeki işlem talepleri kabul edilmeyecek.

Tapu işlemlerinin yapılmasıyla ilgili detaylar ise 11. maddede açıklandı:

  • (1) Mülkiyeti devreden tarafların başvurusunu aynı birime yapmaları gerekmektedir.
  • (2) Mülkiyeti devralan tarafların tamamının aynı birimde bulunmaları gerekmektedir. Ancak bir veya birkaç taraftan birinin devredenle aynı birimde olması mümkündür.
  • (3) Mal değişim işleminde, tarafların aynı anda devreden ve devralan olmaları gerektiğinden her iki tarafın da başvurusu alınır. Resmi senet, ilk başvurunun yapıldığı birim tarafından hazırlanır ve hazırlanan birim devredenin bulunduğu birim olarak kabul edilir.
  • (4) İşlem için gerekli belgeler eksiksiz bir şekilde sunulmalıdır. Tanık veya tercüman gerektiren durumlarda bu belgelerin de başvuru sırasında ibraz edilmesi gerekmektedir.

Yönetmeliğin ayrıntılarına ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir